שאלות נפוצות

אירוע פתיחת שנה

לפי מה נבחרים האמנים והדיג'יים?

לאגודה יש רכזת תרבות. תפקידה הוא לגבש רשימת אמנים(לפי התקציב הרלוונטי) ולהציגה מול אנשי האגודה. אנשי האגודה בוחרים יחד את הלהקות מתוך הרשימה המוצעת.

כיצד נקבע המחיר לאירוע?

האירוע מתומחר לפי מספר רב של גורמים המשפיעים על העלויות כגון: האמנים, האבטחה, המקום, דרישות המשטרה, במה, תאורה, הסעות לאירוע(במידה ויש) ועוד. האירוע מחויב לעמוד לפי הדרישות של מהנדס הבטיחות ודרישות המשטרה יחדיו. לאחר חישוב כל העלויות(תוך חישוב כמות האנשים שצפויה להגיע) מתמחרים את עלות הכניסה. חשוב לציין כי האגודה משקיעה על האירוע עשרות אלפי שקלים לאחר קיזוז ההכנסות מהכרטיסים והכנסות הבר.

מהן הצלחות העמותה?

יש להבין כי באספקת האוכל קיימים אלמנטים שאינם גלויים לעין. ראשית, צריך להתייחס לספק של האגודה המשלם את עלויות חומרי הגלם והעובדים שמוכרים לכם את המוצר. שנית, במסיבה קיימים עלויות גבוהות של אמצעים לאספקת חשמל (גנרטור), ולכן הספק נדרש לשלם סכום גבוה של כסף על מנת לכסות את ההוצאות הקיימות באירוע החד פעמי שאינו מהווה מקום קבוע עבורו. כדי להצליח ולספק מחיר נמוך והוגן, החברה הכלכלית של האגודה נכנסת לתמונה בניסיון להוזלת העלויות הרבות.

איך מחליטים על מתנות פתיחת שנה?

בעלי התפקידים הרלוונטים באגודה לוקחים מספר הצעות מחיר ממספר ספקים. אנחנו מנסים לגוון במתנות בין השנים כדי שסטודנט לא יקבל מתנה זהה בשנים ב' וג'.

למה רק שנה א' מקבלים תיקים?

קיימת מסורת שבה בשנה א' שבה סטודנט מקבל תיק. בכדי לא לחלק את אותה המתנה, אנו דואגים שסטודנטים בשנים ב', ג והלאה יקבלו מתנה אחרת. אם יש לכם(לסטודנטים) הצעות למתנות לשנים הבאות- ניתן לפנות למשרדי האגודה, נשמח לשמוע. עלות המחצלת היא כ-10 שקלים, עלות התיקים היא כ-18 שקלים.

אירועי פנים וחוץ קמפוס

כיצד נבחר סוג האירוע?

מדור תרבות של האגודה הוא אשר אחראי על הפקת האירועים השונים במהלך השנה. סטודנטים שונים פונים אליהם עם רעיונות להרצאות/אירועים ולאחר איסוף המידע הרלוונטי ובהתאם למגבלות התקציב צוות המדור מקבל את ההחלטות. חשוב לציין שמטרתו של המדור הוא ליצור תרבות מגוונת שתתן מענה לכלל הרבדים הקיימים בקרב הסטודנטים.

למה כרטיס עולה כמו שעולה?

המחירים שניתנים לסטודנטים הם לאחר הנחה משמעותית שניתנת ע"י האגודה. האגודה מסבסדת בדר"כ כ50% מעלותו המקורית של הכרטיס לכלל האירועים. חשוב לציין כי ישנם אירועים רבים שהכניסה אליהם היא בחינם (הרצאות על הבר, מסיבות, חלון חברתי ועוד) ואירועים אחרים שהכניסה אליהם היא בתשלום סמלי מהסיבה שחשוב לנו להביא אמנים איכותיים מהשורה הראשונה וליצור אירועים משמעותיים עבור הסטודנטים במכללה, וכמובן שההכנסות מהאירועים מועברות ישירות לסבסוד הוצאות האירוע ולטובת קיום אירועים נוספים.

למה אין מכירת אלכוהול בכל אירוע?

בשל קיום האירועים במהלך ימי הלימודים, המכללה לא מאפשרת מכירת אלכוהול בשטחי המכללה. האגודה עושה את כל המאמצים בכדי לאפשר מכירה באירועים כמו חלון אקדמי ואירועי תרבות נוספים.

יש לי רעיון להרצאה, אפשר לשתף?

בוודאי, כל סטודנט מוזמן לפנות למדור תרבות או למשרדי האגודה ולהעביר את המידע הרלוונטי. נשמח לקבל כמה שיותר הצעות שיעזרו לנו להפיק את האירועים המוצלחים ביותר עבור כלל הסטודנטים. הצעות ניתן לשלוח ל- tarbot@agudatelhai.co.il

יום הסטודנט

איפה ומתי מתקיים יום הסטודנט?

יום הסטודנט מתקיים כיומיים. בערב ההופעות- בקמפוס מערבי מכללת תל חי, וביום למחרת בחורשת טל. 24-25.5.17

כמה אמנים מופיעים ביום הסטודנט?

מופיעים שלושה אמנים. אמן קטן, בינוני וגדול

מה השיקולים לבחירת אמנים?

קודם כל בודקים תקציבים קיימים ואת הזמינות שלנו ושל האמנים מבחינת תאריך ושעה. אחר"כ עושים סקר לכל נבחרי הציבור באגודה (הכולל את בעליה תפקידים ונציגי חוגים). ומתוך הנ"ל מסננים ולוקחים מכל קטגוריה את מי שנבחרו בדירוגים הגבוהים ביותר. נתונים אלו מופצים לבסוף לכלל הסטודנטים בכלל המכללות.

למה לא חושפים את תוצאות הסקר ליום הסטודנט?

זאת משום שיש גם שיקולי הפקה- למשל : אם נפרסם את האמנים הנבחרים והאמן/ים לא יוכל/ו להגיע בסוף- זו בעיה. בנוסף, גם סקרים של מכללות אחרות משפיעים, לכן צריך לחכות ולהתחשב בכלל הסקרים המופצים.

האם האמנים שנבחרים על ידי הסטודנטים בהכרח יהיו אלו שיופיעו?

אנו מאוד משתדלים שכן. לעתים יכולים להיות שיקולי הפקה (תקציב, זמינות) היכולים לשנות זאת.

למה אין אמנים מהשורה הראשונה - עידן רייכל, שלמה ארצי, אייל גולן, עומר אדם וכדומה?

גם בשל חוסר בתקציב וגם היות וישנה עדיפות להביא שלושה אמנים "קטנים" ולא אמן אחד "גדול" בכדי לענות על רצונם של מגוון רחב יותר של סטודנטים.

למה מחיר יום הסטודנט לא משתנה למרות שעשינו שת"פ עם אגודות האזור?

המחירים בשוק עלו, לכן השת"פ עם אגודות אחרות אינו באמת מוריד את המחירים אלא שומר עליהם שלא יעלו.

איך אפשר לעבוד בבר?

ניתן לפנות לרמ"ד התרבות/למשרדי האגודה ולהעביר את הפרטים הרלוונטים. חשוב להדגיש כי אנו מעסיקים סטודנטים בעלי ניסיון.

מרתונים

למה מספר המשתתפים במרתונים מוגבל?

למען הסטודנט- משום שכך ההתנהלות יעילה יותר. ככל שיש יותר אנשים יש יותר שאלות, קצב הלמידה נעשה איטי יותר. כשמספר המקומות מוגבל- כל סטודנט יכול לזכות ביחס אישי יותר .

מה האתגר בזמינות המתרגלים?

האתגר מתמקד בעיקר בזמן שנותר לקראת המבחן (לפעמים נותר מעט מאוד זמן והמתרגל עשוי לעבוד תחת לחץ גדול, ולא כל מתרגל מוכן ומסוגל לקחת זאת על עצמו). בנוסף- עלינו למצוא זמני ותאריכי תרגול שיתאימו גם לסטודנט וגם למתרגל.

מה תפקיד נציג החוג?

נציג החוג הוא הגורם המתאם בין ארגון המרתון לבין הסטודנטים. התאום והקישור כולל הפצת סקר בפייסבוק בתחילה- על מנת להבין מהם הצרכים ולמצוא את המענים הרלוונטיים. לאחר מכן הנציג מתאם בין הימים בהם יכולים הסטודנטים לבין הימים בהם המתרגל יכול לקיים תרגול. הצעד הבא הוא פרסום ההרשמה לתרגול בעצם.

למה מחירי המרתונים לא זולים יותר?

לחבר אגודה (מי שמשלם דמי אגודה)- המרתון עולה 15 שקלים לשעה (בדר"כ). המחיר מורכב מתשלומים למתרגל הנעים בין 100 ל140 לשעה, הכוללים תשלום על תנאים, נסיעות, הכנה מראש של התרגולים, ועוד. המתרגלים לעיתים מתמודדים עם קבוצות גדולה, הרבה שעות לימוד (יש מתרגלים שמלמדים 14 שעות, ויש כאלה ש- 8 שעות).

למה לא פותחים קבוצה מתחת ל-12 סטודנטים?

השקעת המשאבים והניהול הכולל של פתיחת מרתון לא מתאפשרת לאגודה- הן תקציבית והן מבחינת שעות ארגון והתעסקות.

איך נבחרים המתרגלים למרתונים?

יש כאלה שהם "מתרגלים ותיקים" של המכללה שכבר מוכרים על ידה. יש כאלו שידוע לנו שמעבירים שיעורים פרטיים באיזור- וידוע לנו על שמם הטוב. בנוסף- לעיתים מוציאים מודעת דרושים עם דרישה לממוצע מסוים, יכולת עמידה מול קהל, ויכולת העברת חומר באופן ברור וברמה הנדרשת- ואז המתרגל הפוטנציאלי נקרא לראיון בו בודקים קריטריונים נוספים. נעשות בדיקות ומיונים מוקפדים אשר מטרתם לספק לסטודנט את המתרגלים הטובים ביותר.

איך נרשמים למרתונים?

נרשמים דרך קישור בחנות האגודה- בעצם כמו מוצר. לוחצים עליו לתשלום, ממלאים פרטים אישיים – ומקבלים אישור על ההרשמה למרתון. * התשלום הינו באשראי.

למה אי אפשר להחליף קבוצות באותו מרתון?

אך ורק כדי לשמור על מספר סטודנטים שווה בכל קבוצה וכדי לא ליצור בלבול. (ניתן להחליף קבוצות בעזרת החלפה של "ראש בראש").

רווחה

אם יש לי תלונות על הקפיטריה, למי אוכל לפנות?

תלונות על קפיטריה - לרמ"ד רווחה (עוז אלהרר)- אפשר גם במייל project@agudatelhai.co.il

אילו שירותים המדור מציע בתחום הדיור?

שירותים שהמדור מציע בתחום הדיור - לוח דירות מפוקח, שירות ייעוץ עם עו"ד, מחשבון דיור, ייצוג רכזי דיור ביישובים ובקיבוצים, הנחות בארנונה.

היכן אוכל לקבל משרות פנויות באזור?

הסטודנטים יוכלו לדעת על משרות פנויות באיזור בעזרת לוח דרושים של האגודה ובעזרת כניסה למערכת המשרות החכמה

ללוח הדרושים למערכת המשרות החכמה
האם יש מידע על תחבורה ציבורית באזור?

מידע על התחבורה הציבורית באיזור (פירוט הקווים) נמצא באתר האגודה תחת לשונית תחבורה במדור רווחה.

לרשימת הקווים

המכללה הטכנולוגית

מי מייצג אותי במכללה הטכנולוגית?

הוקם מדור חדש באגודה השנה - מדור טכנולוגית. במדור ניתן לפנות לכל בעיה ל- שריי בכר רמ"ד טכנולוגית במייל(technology@agudatelhai.co.il). במדור ישנם גם 2 רכזים מהטכנולוגית : סנדי חג' - רכזת החברה הערבית בטכנולוגית ישי ידידיה - רכז פרוייקטים וועדות משמעת בטכנולוגית.

למי אוכל לפנות כאשר יש לי בעיה בכרטיס סטודנט?

כאשר יש בעיה בכרטיס הסטודנט ניתן לפנות אלינו למשרד האגודה ונעזור בכל בעיה

בחירות

כיצד נבחרים היו"ר והסיו"ר?

מדי שנה נערכים בחירות בחודש מאי, הבחירות הם לנציג חוג וליו"ר וסיו"ר. כל סטודנט יכול לבחור ולהיבחר בתנאי שהוא רשום לעמותה (משלם 189 ש"ח בתחילת שנה). כדי להיבחר יש להגיש רשימה ובה 500 חתימות.

האם האגודה היינה רווחית?

האגודה היינה עמותה ללא מטרות רווח, כלל הכנסותיה מיועדים לפעילות סטודנטיאלית ולרווחת הסטודנט

מדוע לאגודה יש חברה כלכלית?

החברה הכלכלית היינה חברת בת של האגודה וייעודה לייצר פעילות לרווחת הסטודנט - הפקה של יום הסטודנט, הפקת מסיבות במהלך השנה, הפעלת שירות המרתונים ועוד.

משכורות

מי הם בעלי השכר באגודה?

יו"ר, סיו"ר, רמ"ד דוברות והסברה, רמ"ד אדמיניסטרציה ורכש, רמ"ד מעורבות חברתית, רמ"ד פרוייקטים, רמ"ד אקדמיה, רמ"ד טכנולוגית, רמ"ד תרבות, גזבר ומזכירות קמפוס מזרח ומערב.

האם נציגי חוגים מקבלים שכר?

לא, תפקיד נציגי החוגים הוא התנדבותי.

לפי מה נקבעו המשכורות?

המשכורות נקבעו בדיון של יו"ר וסיו"ר יחד עם הועד המנהל.

יש לאגודה גם עובדים חיצוניים?

כן. האגודה עובדת עם עורך דין, משרד רו"ח, גרפיקאית וועדת בחירות.

שאלות נוספות

איך אוכל לפרסם הודעה בקמפוס?

בעל עסק סטודנט/חיצוני - פרסום בלוחות המודעות לבעלי עסקים הינו בתשלום ומבוצע דרך החברה הכלכלית של האגודה, יש לפנות למייל hetz.th@gmail.com | hetz.th1@gmail.com.

האם אוכל להקים דוכן במכללה?

בעל עסק סטודנט/חיצוני - הקמת דוכן במהלך הסמסטר הינו בתשלום בימים שבין שני לרביעי, יש לפנות לחברה הכלכלית של האגודה במייל hetz.th@gmail.com | hetz.th1@gmail.com.

איך אוכל לדעת אילו פעילויות יש השבוע?

במהלך כל שבוע יוצאים פרסומים שוטפים בעמוד הפייסבוק "אגודת הסטודנטים תל חי" וניוזלטר שמגיע אל המייל של כל סטודנט בכל יום ראשון החל מהשעה 11:00 בהדרגה.(יש לשים לב שהמייל אינו מגיע ל"קידומי מכירות").

מה הם ערוצי הפרסום של האגודה?

לאגודה מספר ערוצי פרסום: עמוד פייסבוק- "אגודת הסטודנטים תל חי", אתר אינטרנט, ניוזלטר היוצא בכל יום ראשון, SMS היוצא פעמיים בשבוע ותוכנית רדיו "שגעת האריה" המשודרת בכל יום ראשון בשעה 18:00 בתדר 105.3- רדיו קול הגליל העליון.

יש לכם שאלות נוספות? לחצו כאן!